اندروید چیست

اندروید یک سیستم عامل موبایل است که توسط گوگل بر اساس هسته لینوکس طراحی شده است. این سیستم عامل به صورت اپن سورس و آزاد ارائه شده است.

اندروید سیستم عاملی است که در انواع دستگاه های مدرن یافت می شود، محبوب ترین آن‌ها گوشی‌های هوشمند است. ولی علاوه بر آن، شما اندروید را در تبلت، تلویزیون های هوشمند، دوربین‌های دیجیتال و سایر ابزارهای الکترونیکی خواهید یافت.

اندروید در حال حاضر یکی از باسابقه‌ترین و محبوب‌ترین سیستم عامل‌ها در جهان است. (بیش از ۸۰ درصد موبایل‌ها)

اندروید در اصل یک نرم افزار است که کمک می کند سخت افزار شما کار کند. سیستم عامل اندروید به شما امکان دسترسی به برنامه ها را می‌دهد. که شامل بسیاری از تولیدات نرم افزاری گوگل می‌شود. این به شما اجازه می دهد که در وب جستجو کنید، فایل‌های صدا و فیلم را پخش کنید، موقعیت مکانی خود را بر روی نقشه پیدا کنید، با استفاده از دوربین دستگاه خود عکس بگیرید و بسیار کارهای دیگر.

بدون اندروید، هیچ یک از این کارها امکان پذیر نبود.

گوشی های اندروید بسیار قابل انعطاف هستند، بنابراین می توان آنها را با توجه به سلیقه و نیاز خود تنظیم کنید. به عنوان مثال، شما می توانید تصویر زمینه، تم ها و برنامه های کاربردی خود را انتخاب کنید، که به طور کامل ظاهر دستگاه شما را تغییر می دهد. شما می توانید برنامه های جدیدی را نصب کنید تا کارهای مختلفی را انجام دهید مثلا حساب بانکی خود را مدیریت کنید، پیتزا سفارش دهید و یا بازی کنید.