بلندر نرم افزاری کوچک اما قوی و همه کاره

بلندر یک مجموعه نرم‌افزاری سه بعدی آزاد و اپن سورس است. با این برنامه می‌تواند کلیه مراحل ساخت از مدل سازی، انیمیشن، شبیه سازی، رندر، کامپوزیت و ردیابی حرکت، حتی ویرایش ویدئو و ایجاد بازی را پشتیبانی کند.بلندر از یک موتور رندرینگ قدرتمند استفاده می‌کند که Cycles نامیده می شود و تصاویر فوق العاده واقعی ارائه می دهد.
مجموعه کامل ابزارهای مدل سازی بلندر باعث می شود مدل هایتان را به سرعت خلق کرده و یا ویرایش کنید.
متخصصان جلوه های تصویری می گویند: “احتمالا بهترین tracker در بازار است”. بلندر در خود، دوربین پروداکشن و ردیابی شیء دارد. که به شما این امکان را می دهد که فیلم های خام را وارد کنید، اشیا را ردیابی کنید، یا مناطقی را ماسک کنید و دوربین در صحنه به صورت سه بعدی حرکت دهید. بدون نیاز به منتقل شدن برنامه دیگر .
با وجود ابزارهای انیمیشن سازی با کیفیت بالا، بلندر برای فیلم های کوتاه، تبلیغات، سریال تلویزیونی و فیلم های حرفه‌ای در حال حاضر استفاده می شود.
طراحی مستقیم در نمای سه بعدی درک خوبی از واقعیت به انسان می‌دهد. و باعث می‌شود هنرمندان آزادی بی اندازه‌ای در کار خود پیدا کنند.
بلندر دارای یک رابط کاربری پویا و انعطاف پذیر است. طرح بندی، رنگ، اندازه و حتی فونت ها می تواند تنظیم شود. شما می‌توانید از صدها افزودنه توسط جامعه توسعه دهندگان آن استفاده کنید یا خودتان با استفاده از زبان پایتون آنها را ایجاد کنید.