تویوتا لینوکس را برگزید

تویوتا برای نسل بعدی خودروهای خود، یک پلت فرم اپن سورس را انتخاب کرده‌است که امکانات بیشتری را با کاربری آسان برای رانندگان فراهم می‌کند.

کمری ۲۰۱۸ اولین خودروی موجود در بازار ایالات متحده خواهد بود که سیستم عامل کامپیوتر آن لینوکس می باشد.

امروزه در همه اتومبیل‌ها سیستمی برای اتصال دائمی به اینترنت و دسترسی آسان به اطلاعات و سرگرمی‌ها (Information and Entertainment: Infotainment) وجود دارد. در میدان کارزار بین این سیستم‌ها، گوگل با اندروید خود، اپل با آی او اس و لینوکس با AGL با هم رقابت دارند.

AGL یک پلت فرم اپن سورس مبتنی بر سیستم عامل لینوکس است که ستون فقرات آنتونی 3 Entune تویوتا خواهد بود.

سیستم عامل AGL توسط بنیاد لینوکس پشتیبانی می شود. بیش از ۱۰۰ تن از بزرگترین بازیکنان صنعت خودرو در آن عضویت دارند. هدف آنها ایجاد و توسعه یک نرم افزار جامع، انعطاف پذیر و در عین حال با کاربری آسان و تبدیل آن به یک استاندارد جهانی برای انومبیل‌های متصل به اینترنت است.

پلت فرم اپن سورس به این معنی است که به برنامه های بیشتر و امکانات فراوان‌تری دسترسی دارید و حتی می توانید برنامه‌هایی‌ که برای Android Auto و Apple CarPlay تولید شده را به طور مستقیم به سیستم خود منتقل کنید. همه این برنامه ها با AGL در دسترس خواهند بود، اما روشن نیست آیا تویوتا آنها را در سیستم مدیریت برنامه App Suite شما قرار می‌دهد یا خیر.

این تصمیم تویوتا کمک می کند سیستم عامل AGL با سرعت بیشتری پیشرفت کند. بنابراین، AGL در مسیری که کمری ۲۰۱۸ باز می کند هر چه سریع تر به اهداف خود نزدیک می‌شود. به صورتی که خودروهای آینده تویوتا، حتی خودروهای لوکس این شرکت مثل Lexus، تا پایان تابستان با این پلتفرم جدید ارائه خواهند شد و این امر باعث تقویت اکوسیستم اپن سورس در بازار آمریکای شمالی خواهد شد.

در حالی که AGL تلاش می کند تا کلیه خودرو سازان را پشت سر خود متحد کند. دیگر نقش آفرینان عرصه نرم افزار به دنبال سهم خود در این بازار هستند، مخصوصا گوگل، این غول جستجو با آئودی و ولوو مشارکت کرده اند تا یک سیستم بر مبنای سیستم عامل آندروید را معرفی کند که می تواند برای توسعه دهندگان خودرو یک پلت فرم جذاب باشد. و ممکن است پلت فرم آندروید در دو سال آینده به جاده‌ها غلبه کند.

منبع خبر