نمایش‌های شگفت انگیز ایجاد کنید!

گاهی اوقات سخنرانی در فضای کسب و کار احساس بدی به انسان می‌دهد. و تهیه یک پرزنتیشن مناسب برای ارائه در یک فضای بسته یک چالش بزرگ است. حتی پس از اینکه محتوای سخنرانی را آماده کرده‌اید، شما به اسلایدهایی نیاز دارید که مخاطبان شما را تا پایان سخنرانی همراه شما باقی نگه دارد. ایمپرس دات جی اس (impress.js) یک کتابخانه‌ی جاوا اسکریپت که توسعه دهندگان می توانند از آن برای ایجاد ارائه هایی که در یک مرورگر وب اجرا می شوند استفاده کنند چیزی که پاورپوینت نمی‌تواند شبیه آن را ایجاد کند. به جای اینکه اسلایدها حرکت کنند، شما در یک فضای سه بعدی بین مطالب، عکس‌ها، نمودارها و … پرواز می کنید.

به طور سنتی، ارائه یک مجموعه از اسلایدها است، که برخی از آنها ممکن است متحرک باشند، با متن‌هایی که یکی پس از دیگری وارد می‌شوند. این نوع انیمیشن بسیار ساده است و هیچگاه تغییر نمی‌کند و هنگامی که شما در حال صحبت کردن در مورد یک اسلاید هستید، با یک سوئیچ ناگهانی اسلاید بعدی وارد صحنه می‌شود. impress.js این چهارچوب را شکسته و ارائه را به یک بوم سه بعدی در فضای بی‌نهایت تبدیل می کند. به جای حرکت اسلایدها، روی یک چیز زوم می‌کند، سپس به سمت مطلب بعدی حرکت می کند، سپس 90 درجه چرخش می کند و به عقب می آید تا مفهوم جدیدی را نشان دهد، سپس به سمت شیئ دیگری حرکت می کند تا ایده بعدی را نشان دهد و غیره مثل اینکه شما بینندگان را در یک تور فضایی در بین ایده‌ها هدایت می کنید. شما می توانید انتقال را کنترل کنید و اگر شما احساس می کنید بیش از حد زرق و برق دار است لازم نیست از 3D استفاده کنید.

فرمت “پوستر بزرگ” یک اختراع کاملا جدیدی نیست. سرویس پرزی Prezi یک “پرزنتیشن زوم”است، و به کاربران امکان می‌دهد پرزنتیشن‌هایی شبیه این ایجاد کنند. اما Prezi یک نرم افزار تحت وب است و بر اساس فلش کار می‌کند. اگر شما این دو محدودیت را دوست ندارید و در HTML5 و CSS3 و جاوا اسکریپت مهارت دارید Impress.js می تواند به شما کمک کند که ارائه‌های فوق العاده ای درست کنید.

کتابخانه Impress.js به عنوان یک نمایشگاه کلیه قابلیت‌های مرورگرهای پیشرفته وب را به نمایش می‌گذارد. نسخه های جدید کروم و فایرفاکس و اپرا و سفری این ویژگی ها را به خوبی پشتیبانی می‌کنند، اما اینترنت اکسپلورر نمی کند. با این حال، وب سایت های مبتنی بر Impress.js، هنگامی که با یک مرورگر پشتیبانی نشده مشاهده می شوند، به صورت اتوماتیک به حالت استاتیک می روند و شما می توانید از طریق بالا و پایین رفتن آن را پیمایش کنید.

پرزنتیشن های ساخته شده با Impress.js واقعا به یاد ماندنی، منحصر به فرد است. و محتوای سخنرانی شما را تا مدت‌ها در ذهن مخاطب نگه‌می‌دارد. و کاملا ارزش آن را دارد که وقت بگذارید تا کار با آن را یاد بگیرید. و یا یک توسعه دهنده را برای این کار استخدام کنید.

برای دانلود و دیدن نمونه های آن به آدرس github.com/impress  مراجعه کنید.