دارک تیبل نرم افزار محبوب عکاسان

دارک تیبل یک نرم افزار حرفه ای برای مدیریت عکس و ویرایش غیر مخرب آن است.

دارک تیبل می تواند با کلیه فرمت های عکس به ویژه خام RAW کار کند. عکس خام عکسی است که دوربین بدون هیچگونه عملیاتی مستقیما از حسگر گرفته و در کارت حافظه ذخیره می‌کند. (البته این عمل ویژه دوربین های حرفه‌ای است. چون عملیاتی که دوربین‌ها روی عکس انجام می‌دهند گاهی باعث کاهش کیفیت آن می‌شود.)

دارک تیبل می تواند با اغلب دوربین های حرفه کار کند و عکس ها را از آنها دریافت کند. سپس اطلاعات مربوط به آن را گرفته با آن در پوشه مورد نظر شما در کامپیوتر بایگانی کند.

دارک تیبل می‌تواند عکس‌ها را در پوشه های گوناگون دسته بندی کرده به ترتیب دلخواه شما سورت نماید. سپس در صورت تمایل با هر یک از اطلاعات وارد شده در بین آنها جستجو کرده و نتیجه را به هر اندازه‌ای کوچک یا بزرگ نمایش دهد. در محیط این برنامه می توانید به هر عکس برچسب بزنید یا ستاره بدهید یا از لیبل های رنگی استفاده کنید.

این نرم افزار به شما امکان می دهد به صورت غیر مخرب عکس را ویرایش کنید. یعنی تصویر اولیه کاملا حفظ می‌شود و هرگاه خواستید هر کدام از تغییرات را به حالت اولیه برگردانید. دارک تیبل طوری طراحی شده که به راحتی با عکس های بسیار بزرگ با سرعتی مناسب کار کند.

ازجمله قابلیت های این برنامه:

Crop
Rotate
White balance
Color Correction
Contrast
Sharpen
Denoise
lens Correction
. . .
و صدها مورد دیگر از امکانات این برنامه می باشد

دارک تیبل یک نرم افزار  اپن سورس و آزاد است که میتواند روی سیستم عامل های لینوکس و مک و سولاریس و . . . کار کند. متاسفانه نسخه ویندوز آن هنوز ساخته نشده است.